Driving
Chemical Technology

The Laboratory for Chemical Technology (LCT) integrates chemical science and engineering in its research on catalysis, polymerization, kinetics, reactor design and process design. LCT is part of the Department of Materials, Textiles and Chemical Engineering within the Faculty of Engineering and Architecture at Ghent University in Belgium and member of the Centre for Sustainable Chemistry (CSC) of Ghent University. LCT aims at research excellence and bottom-up innovation in the framework of technological, industrial, and societal challenges.

Bijkomende investeringen vanuit de overheid broodnodig om klimaatdoelen te halen

(24-06-2021)

Om de #klimaatdoelen te halen en de duurzame #transitie van de Vlaamse industrie te ondersteunen zijn bijkomende #investeringen vanuit de overheid broodnodig”, dat stellen enkele Vlaamse topwetenschappers in een open brief die vorige week verscheen in De Tijd.

In de open brief roepen de wetenschappers de overheid concreet op om in te zetten op zes ‘no regret-investeringen’ waarmee de industriële klimaattransitie begeleid en bestendigd kan worden. Volgens de auteurs vormen de investeringen een #katalysator voor nieuwe investeringen door de industrie zelf. Kortom, het is een verhaal waarin overheid en industrie de handen in elkaar slaan.

Weten om welke investeringen het precies gaat? Check dan https://lnkd.in/eEaSCev.

De open brief werd geschreven door Bouwman Bert, Johan Martens, Korneel Rabaey, Kevin Van Geem, Lieve Helsen en Tomas Wyns.